Varukorg  

Inga produkter

0,00 kr Frakt
0,00 kr Totalt

Till kassan

Produkter
Sök

Köpvillkor

1 . Köp

1.1 Betalningssätt

1.1.1 Postförskottsbetalningen (PF)

Betalning sker med kort (iZettle) vid hemleverans. Inga avgifter tillkommer.

iZettle är godkänt av EMV (Europay, MasterCard och Visa) och följer kraven i den globala “Payment Card Industry Data Security Standard” (PCI DSS) för säker hantering av kortdata. All systemutveckling följer industristandarden OWASPs riktlinjer och hela vårt system är lagrat i en PCI-certifierad servermiljö med övervakning dygnet runt.

All känslig data krypteras med avancerade kryptografiska algoritmer och den skyddas av VeriSign Extended Validation SSL certifikat. Inga kortnummer sparas.

För mer information https://www.izettle.com/se

1.2 Priser

Alla priser som visas är inkl. moms. Vid ändrad moms förbehåller vi oss rättan att ändra våra priser till motsvarande momssats. Nuvarande moms på Hälsokost är 12%. Övriga produkter 25% moms.

1.3 Minsta ordervärde

Vi tillämpar minsta ordervärde på 999:- för hemleverans, gäller Hälsokost och Livsmedel. Vid order av/med Shaker och/eller Kroppsvård samt Övrigt gäller minsta ordervärde på ca 1100:- eftersom dessa produkter har 25% moms och webshopen/systemet kan endast hantera en momssats. 

1.4 Handla direkt av oss

Det finns även möjlighet att handla direkt från vårt lager. Ring 073-9090499 för att boka tid. Vi erbjuder kort- och kontantbetalning.

1.5 Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi dig omgående en bekräftelse via e-post med information om din beställning. Kontrollera alltid din orderbekräftelse så allting ser rätt ut. Skulle det vara något du undrar över vänligen kontakta oss omgående. Spara orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med oss.

1.6 Ångerrätt, retur och återbetalning

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan. Detta förutsatt att produkten är i oförändrat skick, dvs förseglingen/plombering inte har brutits, oanvänd, hel eller skadad.

Vid åberopande av ångerrätten och för att returnera varan vänligen kontakta oss först (se nedan 1.7). Meddela oss ordernummer och vilken/vilka varor du vill ångra/returnera. Vid retur måste kvitto eller kopia på denna medfölja. Vi har ingen möjlighet att hämta varan. Du ombesörjer således själv returen. Ring och boka tid för returen. Detta är enda sättet att returnera varan på. Returnera ej mot postförskott eller efterkrav. När vi har mottagit varan och konstaterat att den inte är i oförändrat skick betalar vi tillbaka det belopp du betalat inom 30 dagar. Återbetalningen sker till ditt personkonto eller bankkonto.

1.7 Reklamation

Vid reklamation eller ångerrätt vänligen kontakta oss snarast och i första hand per telefon  073-9090499, i andra hand via e-post info@riktighalsoksot.se.

1.8 Produkter som säljs

Produkterna som säljs ska användas som ett komplement till en balanserd kosthållning och råd från din läkare och/eller terapeut. Produkterna säljes ej i syfte att bota, läka eller hela sjukdomar och skador.Vi tar inte ansvar för den enskildes hälsa och välmående.

2. Leverans

2.1 Villkor för beställning och hemleverans

Endast boende med folkbokföringsadress i Malmö Kommun har möjlighet att beställa och därmed få hemleverans. Vi använder oss således inte av något fraktbolag. Vi erbjuder fri hemleverans vid order från 999:-

2.2 Leveranstid

Normalt så levererar vi produkterna inom 2-7 arbetsdagar.Våra leveranstider är kl 11.00-19.00 vardagar, 11.00-14.00 Lördagar. Vi levererar även på Lördagar (dock ej afton eller röd dag). Vi kan inte bli ansvarig att leverera en produkt som är slutsåld eller utgången ur sortimentet. Restnoterade produkter levereras ej, vänligen beställ på nytt.

2.3 Leveransbokning och avisering

Leveransbokning sker på så vis att vi ringer eller sms:ar för att boka dag och tid för hemleverans. I samband med leveransbokning skickar vi ett sms eller e-post med information inför hemleverans.  Vid leverans ska legitimation visas. Endast beställaren/köparen kan mottaga produkterna.

2.4 Leveransförsening

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post eller sms. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi gör alltid vad vi kan för att fullfölja din beställning.

3. Allmänt/Övrigt

3.1 Öppettider  kundtjänst

Kundtjänst har öppet Mån- Fre kl. 10-19, Lör kl. 10-14. Aftnar och röda dagar håller kundtjänst stängt. 

3.2 Ålder

Du måste ha fyllt 18 år för att handla av oss.

3.3 Ändring av villkor

Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra i dessa villkor. Kunden ansvarar själv för att uppdatera sig på gällande villkor. 

3.4 Önskmål om produkter

Har du önskemål om en produkt är du välkommen att höra av dig på info@riktighalsokost.se

3.5 Personuppgifter och sekretess

I samband med din beställning och/eller registrering godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter (personuppgifter, namn, adress och telefonnummer) i vår verksamhet för att administrera din beställning. Niklas Massage tar inte ansvar för lösenord som hamnat i orätta händer. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Samtliga personuppgifter används enbart internt av Niklas Massage (riktighalsokst.se). Niklas Massage (riktighalskost.se) lämnar inte ut personuppgifter till tredje part. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post: info@riktighalsokost.se 

3.6 Vid misstanke om brott 

Vid förbehåller oss rätten att vid misstanke om brott eller uppsåt till brott, utan att meddela er, annullera er beställning. Brott som uppfattas som skada kommer att polisanmälas.

3.7 Force majeure

Vi anser oss befriade från förpliktelsen att fullgöra villkoren avtalet i händelse av naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer samt jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses eller undvikas.

 

 


Nyhetsbrev